Gravis Ultrasound

Witam,
Włożyłem sobie do kompa kartę Gravis Ultrasound ot tak, żeby potestować, bo to podobno taka legenda...
Wszysko jest ładnie, moduł gus.o się ładuje bez problemu, ale...
...w mixerze nie mam ustawień vol, bass, treble itd, a przy tym wszystko jest w mono. Googlowałem trochę, ale nic ciekawego na ten temat nie znalazłem.
Próbowałem tez skompilować projekt z http://www.perex.cz/~perex/ultra/,
niestety ostatnia wersja jest dość stara, chyba z 1997 roku i się nie kompiluje. Gdzieś w jakims FAQ wyczytałemw końcu, że nie za bardzo chce to działać z libc6.

Prosze o pomoc, jeżeli ktoś z Was używa tej karty z powodzeniem pod Debianem.

Pozdrawiam
Piotrek.