koьpilacja i instalacja XFree86 4.3.0

Mam zainstalowanego prawie surowego Debiana z lista
pakietow okolo 100. Sciagnalem zrodla XFree86 4.3.0, 7
plikow .tgz, rozpakowalem, wszedlem do .../xc i zapuscilem
make World. Po 1.5h skonczyl i napisal ze "coplete".
Zapuscilem wiec make install. Co jakis czas wyrzucaloo mi
bledy, ze brakuje np. ncurses.h czy tez pam_appl.h, wiec
posciagalem potrzebne pliki liby i devy przeszukujac pakiety
na http://packages.debian.org/

Jednak na ponizszych brakujacych plikach sie wykladam
kompletnie:
gcc: ../../lib/font/fontbase.o: No such file or directory
gcc: ../../lib/font/libfontbase.a: No such file or directory
To juz nie sa pliki zewnetrzne tylko powinny znajdowac sie
raczej w archiwach ktore sciagnalem. Co wiecej okazuje ze
podczas pierwszego make World'a w logu sa informacje na
temat braku tych plikow, ale kompilacja nie zostala
przerwana.
Czy ktos moze mi wskazac droge do celu? (CEL:
zainstalowanie XFree86 ze zrodel)

Dzieki,
renifer24.