GVim 6.1.320 'sid' działa jako vim a nie gvim

Przedwczoraj w pracy zainstalowałem sida od zera. Jako, że lubię vima a
szczególnie GVima to zainstalowałem paczkę vim-perl w której vim jest
skompilowany z GUI. Aktualnie jest to wersja 6.1-320 aczkolwiek w domu
mam 6.1-423 (własna paczka). W obu przypadkach nie działa mi
uruchomienie GVima:

gvim -g plik

uruchamia mi vima w terminalu (jestem zalogowany w lokalnych X-ach,
xterm odpalony z tego terminala działa więc nie jest to problem z
dostępem do DISPLAY).

Uznałem, że zapytam na liście zanim użyję reportbuga.

Ma ktoś tak lub jakiś pomysł co może być źle?