Re: problem z cronem

On Wed, 2 Apr 2003, Tohver wrote:

> Witam,
>
> W /etc/crontab mam ustawione wykonywanie dwoch polecen:
>
> if /usr/bin/fetchmail -f /home/tohver/.fetchmailrc  &> /dev/null; then beep -f 1000; fi

> echo "if /usr/bin/fetchmail -f /home/tohver/.fetchmailrc  &> /dev/null; then beep -f 70 -l 50; fi" > /usr/local/bin/newmail
> (czyli nadpisanie pliku z I poleceniem)
>
> Wszystko dziala prawie dobrze ale pojawia sie jeden probolem, ktorego nie rozumiem.
> Za kazdym razem kiedy zostanie wykonane drugie polecenie i cron wykonuje zmienione
> pierwsze dostaje blad:
> [...]
Nie do konca rozumie. Ale mam uwagi, ktore byc moze pomoga.

1. lepiej chyba jako user tohver zrobic crontab -e i wtedy dopisac
odpowiednie linijki. Po co programy odpalac jako root?
2. nie rozumie w jaki sposob cron wykonuje zmienione pierwsze polecenie,
jesli polecenie jest wpisane w crontab to jak jest zmieniane?

ale nie wnikajac w szczegoly sproboj zrobic:
echo -e "#/bin/sh \n if /usr/bin......" > /...../newmail; chmod 700
/..../newmail

A wlasciwie to newmail czy newmailt?

--
mirek