Routing +NAT

Witam wszystkich.
Zainstalowałem Woodego z jądrem 2.4.18 i nie moge sobie poradzić z
routingiem. To znaczy: mam sieć lokalną 192.168.1.0 i sieć dostępową do
internetu, na maszynie gdzie jest Woody są dwie karty sieciowe jedna ma
adres z sieci lokalnej a druga z dostępowej, zrobiłem routing tak jak
poprzednio działało mi to na Slacku a tu nie chce działać. Z sieci
lokalnej coprawda widze tę drugą karte na której jest adres sieci
dostępowej ale nie moge wyjść poza nią. Na tej maszynie chciałem także
ustawić NATa i tak naprawde teraz straciłem już orientacje co może
byćprzyczyną że nie można wyjść z sieci lokalnej do internetu. Czy zależy
to tylko i wyłącznie od routingu czy także od ustawień iptables?
Czy ktoś mógłby mi pomóc? Naprowadzić na jakieś logiczne rozwiązanie, bo
powiem szczeże że już bardzo długo nad tym siedze.

Z góry dziękuję za pomoc!

Hawsk
hawsk@interia.pl