Re: Montowanie tylko sie nie smiejcie.

Hello

>Mam pytanie jak w Woodym dodac skrypt ( nie wiem jak to powiedziec) wiec napisze po prostu chce zamontowac partycje Fat hda1 w katalogu mnt/hda1
>Jak to zrobic.
>Dzieki za pomoc.

Najpierw stwórz katalog w którym będziesz montował partycję np.
mkdir /mnt/windows

teraz montujesz
mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/windows

aby odmontować
umount /mnt/windows

aby listować katalog z windą
ls -al /mnt/windows | more

Aby stworzyc scrypt do tego wklepujesz
vim winmount

naciśnij literę 'i'. W treści wpisujesz:

#!/bin/bash
mount -t vfat /dev/hda1 /mnt/windows

teraz naciskasz ESC i komendę
:wq

scrypt gotowy, teraz tylko prawa dostępu:
chmod 700 winmount

możesz teraz odpalić scrypt
./winmount      - jeżeli w zmiennej PATH nie masz katalogu aktualnego
                  lepiej nie mieć - securyty
ale jak masz to wystarczy
winmount

jak chcesz możesz skopiować scrypt do /bin /usr/bin lub do zmiennej
PATH dodać katalog ze scryptem. Ja np. mam katalog z wszystkimi moimi
scryptami i dodałem go do zmiennej PATH na końcu. Dzięki temu można
będąc w dowolnym katalogu wpisać nazwę swojego scryptu i on się
uruchomi.

Tak w ogóle to przy instalacji systemu można zmontować dowolną
partycję. Na początku wyierasz
zamontuj uprzednio przygotowaną partycję
wybierasz dysk i katalog montowania.

Oczywiście podane nazwy plików i katalogów oraz numer partycji
są opcjonalne.

--
Best regards,
 luke                          mailto:milewski7@wp.pl