Re: Samba ? +logowanie do domeny NT

On Sat, Mar 15, 2003 at 10:49:22AM +0100, Artur Marnik wrote:
> kolejnym problemem jest to ze w kafejce mam mniej adresow ip zewnetrznych
> niz komputerow i chcialbym zrobic tak ze na 2/3 komputery przypada jeden ip
> zewnetrzny - czyli klania sie maskarada - wiem ze da sie ja skonfigurowac
> tak ze jeden ip zewnetrzny - duzo wewnetrznych a czy da sie tak ze kilka
> zewnetrznych i duzo wewnetrznych i przypisanie ze ten i ten zewnetrzny =
> kilka wewnetrznych itp - oczywiscie wszystkoe komputery musza byc w tej
> samej podsieci i widoczne w LANie

zrób jeden zewnętrzny (debian) a resztę IP komputerów (zapewne win*)
zamaskuj. Nie ma sensu się bawić w inne konfiguracje.

> kolejny problem - komputery w klubie dziela mi sie na kilka dzialow:
> - internet
> - gry fpp
> - gry sportowe
> - gry strategiczne itp itp
> i w zaleznosci od tego na jakim komputerze sie klient loguje to potrzebuje
> zalogowac mu odpowiedni pulpit z odpowiednimi ikonkami itp - czy da sie to
> rozwiazac w sambie ???

ciekawy pomysł.
bajzel jaki się tworzy na pulpicie po zainstalowaniu gier, przeglądarek,
edytrów może dezorientować użytkownika.
jak będę miał czas na wprowadzenie tego pomysłu w życie to podzielę się
uwagami - a spróbuję na pewno

perl

--

/name loju