Re: quota dla pojedynczego usera poczty

Dnia Sat, Mar 15, 2003 at 12:35:19PM +0100, debian@dabeknet.org napisal(a):
> no ale przeciez w postfixie jak ustawie to dla wszystkich bedzie
> jednakowa...a ja chce dla roznych userow rozne quoty ...

Tak, dlatego też piszę abyś ustawił sobie quote na /var/spool
Oczywiście, aby ci to wogóle zadziałało musisz mieć /var/spool na
osobnej partycji.
Generalnie dobrym wyjściem jest też zmiana z mailbox na Maildir -
wówczas poczta składowana jest w katalogach domowych userów, i obejmuje
ją quota nadana dla danego użytkownika.
Załatwi to wpis w main.cf :
home_mailbox = Maildir/

Oczywiście wówczas musisz zainstalować popa z obsługą maildir, np.
courier-pop (bardzo ładnie pracuje z courier-pop-ssl)

W przypadku problemów z procmailem, sprawę załatwia ustawienie :
MAILDIR=$HOME/Maildir/
DEFAULT=$HOME/Maildir/

w /etc/procmailrc

--