Re: Streaming audio z mikrofonu i MP3

Dnia Sat, Mar 15, 2003 at 05:25:57AM +0100, Marcin Juszkiewicz napisał(a):

> Mam mały problem - chcę zestawić małe radyjko - mam przekaźnik (niestety
> Shoutcast a nie Icecast) i mały problem. Jest plugin do XMMS
> (xmms-liveice), który nawet zadziałał i grał ładnie ale to tylko muza z
> pliku niestety - a mikrofon też by się przydał. Przejrzałem wynalazki
> jakie są i jakoś nie znalazłem niczego sensownego (może też dlatego, że
> jest 5 rano).

Ja mam radio na IceCast + LiveIce. Na samym początku źródłem dźwięku był
Shout, później XMMS + plugin LiveIce'a, a teraz jest juz sam LiveIce.
Narazie puszczam tylko muzykę, nie bawię się w mikrofon.

> Odpaliłem liveice - podłącza on się do /dev/dsp - ale co z tego skoro
> blokuje całkiem dostęp innym programom przez co on owszem może nadawać
> ale żaden program nie ma jak nadawać.

Niedalej jak wczoraj miałem ten sam problem ;-). Wcześniej miałem
ustawine NO_SOUNDCARD i MIXER, ale po twoim poscie zacząłem kombinować
i zmieniłem /dev/dsp na /dev/mixer i już nie blokuje, ale dźwięku
z mikrofonu i tak nie słychać "na zewnątrz".

> Chyba najlepszym rozwiązaniem byłby program ładnie przechwytujący dane z
> wyjścia karty dźwiękowej ale w sposób nieblokujący /dev/dsp.

Z *wyjścia*, czy wejścia mic/line-in?

> Ktoś coś takiego zestawiał?

Ja cały czas próbuję.

> PS mam SB128 - /dev/dsp i /dev/dsp1 jest - ale niezależne całkiem od
> siebie.

Ja mam SB Live! 5.1 i /dev/dsp[123] niezależne od siebie.

P.S. Poza brakiem dźwięku z mikrofonu, radio działa dobrze.
P.P.S Jeśli masz jakieś pytania, uwagi to prosze na priva.

--
Rafał Członka

e-mail/JID	rafi[at]jabberpl.org