Samba ? +logowanie do domeny NT

Witam serdecznie
Mam kafejke internetowa w ktorej chcialbym stworzyc konta uzytkownikow oraz
logowanie do domeny.
Dokladnie chodzi mi tutaj aby kazdy mial swoj dysk kilkudziesiecio megowy,
konfiguracje outlooka, gagu-gadu, tlen, irc, savy do gier itp niezaleznie od
tego na ktorym komputerze siada
mozna to zrobic na window$ie NT/2000 ale on jest drogi a po drugie wole
linuxa - szczegolnie ze mam juz taki serwer postawiony na debianie w
kafejce.
czytalem troche manuali w necie i wiem ze takie cos mozna zrobic uzywajac
samby - czy ktos ma w tym doswiadczenia jak cala siec skonfigurowac i
ewentualnie jak napisac jakies skrypty startowe.

kolejnym problemem jest to ze w kafejce mam mniej adresow ip zewnetrznych
niz komputerow i chcialbym zrobic tak ze na 2/3 komputery przypada jeden ip
zewnetrzny - czyli klania sie maskarada - wiem ze da sie ja skonfigurowac
tak ze jeden ip zewnetrzny - duzo wewnetrznych a czy da sie tak ze kilka
zewnetrznych i duzo wewnetrznych i przypisanie ze ten i ten zewnetrzny =
kilka wewnetrznych itp - oczywiscie wszystkoe komputery musza byc w tej
samej podsieci i widoczne w LANie

kolejny problem - komputery w klubie dziela mi sie na kilka dzialow:
- internet
- gry fpp
- gry sportowe
- gry strategiczne itp itp
i w zaleznosci od tego na jakim komputerze sie klient loguje to potrzebuje
zalogowac mu odpowiedni pulpit z odpowiednimi ikonkami itp - czy da sie to
rozwiazac w sambie ???

czy ktos robil wogole taka konfiguracje ???

acha i czy da sie zautomatyzowac proces zakladania konta ???
chodzi mi o to ze podaje tylko login i haslo i jest zakladane konto w sambie
z odpowiednimi katalogami, konto email, www, wpis do apacha i qmaila itp -
tak zeby proces zakladania konta byl jak najkrotszy i najprostszy.

Pozdrawiam i z gory dzieki za jakies wskazowki
HunteR