Streaming audio z mikrofonu i MP3

Mam mały problem - chcę zestawić małe radyjko - mam przekaźnik (niestety
Shoutcast a nie Icecast) i mały problem. Jest plugin do XMMS
(xmms-liveice), który nawet zadziałał i grał ładnie ale to tylko muza z
pliku niestety - a mikrofon też by się przydał. Przejrzałem wynalazki
jakie są i jakoś nie znalazłem niczego sensownego (może też dlatego, że
jest 5 rano).

Odpaliłem liveice - podłącza on się do /dev/dsp - ale co z tego skoro
blokuje całkiem dostęp innym programom przez co on owszem może nadawać
ale żaden program nie ma jak nadawać.

Chyba najlepszym rozwiązaniem byłby program ładnie przechwytujący dane z
wyjścia karty dźwiękowej ale w sposób nieblokujący /dev/dsp.

Ktoś coś takiego zestawiał?

PS mam SB128 - /dev/dsp i /dev/dsp1 jest - ale niezależne całkiem od
siebie.

--
WWW: http://hrw.one.pl/
APT: deb http://hrw.one.pl/ apt/

       Z dziesięciu ludzi śpieszących na głos wołającego "ratunku",
       dziewięciu podąża tam przez ciekawość.
       		-- Baudouin de Courtenay