debian @ 4mb ram

Problem mam nastepujacy:

Mam notebooka ktory sie zowie Toshiba Satellite T2115CS i jest piekielna
maszyna 486DX, 4MB RAM, 400MB HDD. Komunikacja ze swiatem jest mozliwa
dzieki wbudowanej stacji dyskietek i portowi lpt (via plip).

Udalo mi sie szczesliwie zainstalowac z dyskietek Debiana 2.1 (slink)
jakoze to chyba ostatnia stabilna wersja posiadajaca dyskietki typu
'lowmem' pozwalajace na instalacje na systemie ponizej 5MB RAM.
Zadnych nieoficjalnych dyskietek tego typu do Debianow nowozytnych nie
znalazlem choc googlowalem twardo.

Partycje swap mam 40MB.

A teraz istota problemu - zrobilem sobie plip'a ktory dziala nawet ladnie
choc czasem wyrzuca dosc irytujace komunikaty o timeout'ach i chcialem
zrobic update/upgrade:

laptop:~# apt-get update
Get http://...
Reading Package Lists... [tu sa % az do 70-iles, a potem tylko...] Error!
E: Dynamic MMap ran out of room
E: Error occured while processiing shoop-dev (NewVersion1)
E: Problem with MergeList /var/state/apt/lists/ftp.pl.debia....Packages
E: msync
E: The package lists or status file could not be parsed or opened
laptop:~#

Wygooglowalem podobny problem (choc na 128MB pamieci) i rozwiazania 2
troszke tylko rozbiezne:

do /etc/apt/apt.conf dodac

	APT { Cache-Limit "liczba bajtow"; }

lub

	APT::Cache-Limits="liczba bajtow";

Pomijajac fakt, ze w jednym jest 's' na koncu a w drugim nie (probowalem oba;
w aktualnym manualu jest bez s), to nawet kiedy przekazuje te opcje bezposrednio
do apt-get'a:

laptop:~# apt-get -o APT::Cache-Limit=liczba_bajtow update

To otrzymuje dokladnie ten sam blad. Dodam jeszcze, ze pakietem podczas ktorego
sie to dzieje jest za kazdym razem shoop-dev, wiec nie jest to jakis przypadek
losowy, a wielce powtarzalny.

Jesli ktos ma jakies wskazowki lub doswiadczenia w temacie upgrade Debiana na
maszynie typu 'wywal mnie do kosza zanim stracisz zdrowie'(tm) to bylbym wielce
zobowiazany za pomoc jakowas.

pozdr
k.