Re: Odp: Re: Jajo znaczy kernel

On Tue, Mar 11, 2003 at 01:31:01PM +0100, xxx xxx wrote:

Mam nadzieje, ze nie zrobi sie z tego flejmłor, ale:

> Serdeczne dzieki za malo konstryuktywna krytyke ;p.
> 1. kompilacja i konfiguracja to pestka z ktora poradzi sobie
> raczkujacy nawet linux-admin ( a ja jestem juz mam nadzieje na
> poziomie przedszkola ba kompiluje jajka od 4 lat).

Gratuluje wieloletniego doswiadczenia. Patrz punkt 3.

> 2. Nie chodzilo mi o wodotryski tylko testowanie nowych funkcji
> wprowadzanych do tej serii

'Testowanie nowych funkcji' brzmi m/wiecej jak zabawa
wodotryskami. Zwlaszcza w podanym kontekscie.

> 3. W 2.5.63 prawdopodobnie byl jednak jakis blad bo 2.5.64 ktore
> wlasnie skompilowalem staje ladnie (problem mam dopiero po
> wykonaniu skryptow startowych i pokazaniu sie loginu - brak
> reakcji klawiatury i myszki - wie ktos o co chodzi?)

A moze po prostu tamto nieumiejetnie skonfigurowales lub skompilowales?

Co do myszki i klawiatury, to tez mi sie zdarzylo z 2.5, a rozwiazanie
powinno byc oczywsite nawet dla raczkujacego linux-admina (cokolwiek
by to nie bylo) - zapewne nie wkomplikowales obslugi ps/2 lub podpinanych
don urzadzen, co jest o dziwo dosc nietrudno zrobic zwlaszcza jesli sie jest
przyzwyczajonym do jader serii 2.2 i 2.4.

> 4. Okazuje sie ze to jajko potrzebuje - przynajmniej jednego
> pakietu specjalnego ktury zajmuje sie ladowaniem modulow -
> innego niz dla serii 2.4

Napisales przeciez, ze zadnych kluczowych rzeczy jako modul nie kompilowales,
wiec nie widze w czym lezy problem.

> 5. Karzdy temat zwiazany z linuxem i nietylko moze byc poruszny
> na tej liscie, jak nie wierzysz to sprawdz jak dlugo ciagnie sie
> temat koszulki ;p - zreszta to bylo juz przynajmniej tysiac razy
> rozdmuchuiwane

Zgadza sie i dlatego napisalem, ze jest to _troszke_ NTG. A uczynilem tak
dlatego, ze pelna odpowiedz na to pytanie stanowilaby instrukcje pt.
'jak skutecznie skompilowac rozwojowy kernel', co nie jest chyba do konca
zbiezne z celem istnienia tej grupy. Sadze, ze gdybys zadal to samo pytanie
w taki sam sposob (tyle, ze po angielsku) na lkml'u to odpowiedz niewiele by
sie roznila. Naprawde trudno jest inaczej odpowiedziec na pytanie
'skompilowalem jadro 2.5.x i nie dziala. ma ktos jakis pomysl?'.

> 6. Drobna wskazowka, jesli nie potrafisz udzielic odpowiedzi na
> pytanie - TO NIE ODPOWIADAJ WCALE !!!! - chyba ze nazywasz sie
> Torvalds L.

Blad - najpierw naucz sie zadawac pytania. Mowie calkiem powaznie
i bez zadnej zlosliwosci - rtfm.bsdzine.org, to mila przyjemna
i bardzo pozyteczna lektura.

Nie sadze zeby bylo wiele w tym temacie madrych rzeczy do powiedzenia, wiec
proponuje EOT.

k.