Dziwne zachowanie klawiatury pod X

Ostatnio cos sie stalo i nie mam polskiej klawiatury pod X-ami.
Na konsoli jest ok. Wszystko gralo wczesniej, to znaczy byla i
dzialala ale czesto upgraduje system (sid) i od jakiegos
tygodnia nie chce dzialac. Wkurzylem sie bo myslalem ze to blad
w X-ah 4.2 wiec zaktualizowalem je do nowiutkich 4.3 ale to nic
nie pomoglo - wszystko dziala oprocz polskiej klawiatury. No i
jak tu cos po polsku napisac? ;(
Acha przejrzalem logi X-serwera i wypisuje cos takiego, ze nie
moze zaladowac polskiej klawiatury. plik konfiguracyjny napewno
jest w porzadku i sprzed tez bo przecierz dziala na konsoli wiec
moze ktos ma pomysl co jest nagle nie tak. Prosze pomozcie bo
nie cieszy mnie mysl o reinstalacji calego systemu (nie mam
innego pomyslu). Z gory dzieki

Największe Gwiazdy spiewają piosenkę aktorską www.ppa.wp.pl