Re: Polspam i Exim

On Sun, Mar 09, 2003 at 06:02:04PM +0100, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
>  poszukuję kogoś, kto pomoże mi podłączyć bazę PolSpamu do Exima.
>  ściągnąłem skrypty, zmieniłem w nich wpis na EXIM i co dalej?
>  Próbowałem postępować wg różnych opisów, ale one wszystkie zakładają,
>  że wiem JAK PODPIĄĆ te dane pod exima. A ja tego nie wiem. Pomóżcie,
>  prooooooszę.

Mnie jakoś oficjalne skrypty się nie podobają do współpracy z exim'em
i w wolnej chwili chciałbym je przerobić. Problem to przede wszystkim
DBM-y, które on buduje, a nie chcą działać z Eximem. Poza tym te pliki
DBM są potwornie duże. Nie ma też możliwości zdefiniowania własnych
wyjątków od bazy PS.

Ja używam na razie przerobionego skryptu ethanaka:
ftp://ftp.webproject.pl/pub/projects/polspam/exim_polspam-1.0.1.gz
i małego skryptu perlowego budującego plik w formie:

example.com	user1:user2
example.com.com	*

Ten plik następnie konwertuję na dbm'a poprzez exim_dbmbuild
i używam w taki sposób (Exim 3):
sender_reject = @@dbm;/etc/exim/spam/spammers.dbm
lub (Exim 4):
  deny    senders       = @@dbm;/etc/exim/spam/spammers.dbm
          message       = Spam is not welcome here

Wanted