PAM, mysql i debian?

Cześć!

Planuję skonfigurować swój serwer tak, aby zarządzanie użytkownikami
było postawione na PAM+MySQL - nie wiem jednak jak się za to
zabrać. Google nie wyrzucają nic ciekawego, w zasadzie same archiwa
list debiana o błędach w libpam* ( ;-) ), i informacje o tychże pakietach.
Czy ktoś mógłby nakierować mój tok myślenia na jakieś ciekawe strony
poświęcone tej tematyce? (nie muszą być polskie, byle nie niemieckie ;) -
od biedy Japońskie też mogą być ;)). Oczywiście chodzi mi o podstawy,
tzn. nazwa użytkownika, jego home, hasło i shell (/bin/false albo
/bin/bash),
quoty nie potrzebuję, bo quoty po prostu nie będzie :)

Z góry dzięki,
Mati