Re: nie można się zalogować jako zwykły user

Witam serdecznie,

   dnia 3 marca 2003 (15:06:54) przyfrunął do mnie list
   podpisany: Adrian Merda,
   wysłany na adres: debian-user-polish@lists.debian.org.

   Niniejszym więc odpowiadam:

> Witam

> Wszystko działało i nagle przestało:-( a dokładniej jak wydaję polecenie
> su nazwa_usera to dostaję komunikat No shell. Z konsoli Anie przez ssh
> też nie można się załogować. W /etc/passwd mam wszystko ok, /etc/shell
> też jest dopisane /bin/bash a w /bin/ jest bash. Pogoglowałem i
> znalazłem tylko opis tego problemu bez rozwiązania. Ma ktoś może jakieś
> sugestie.

A prawa masz właściwe:

tristan@manuella:~$ ls -al /bin/bash
-rwxr-xr-x    1 root     root       579816 Sep 12 00:51 /bin/bash

Bo tak sobie rozumuje, że jeśli coś Ci skopało prawa do wykonywania
basha, to root się zaloguje, bo root ma ful wypas, a user już np. nie.
Ale to taka sugestia tylko, nie poparta doświadczeniem.

--
 pozdrawiając uniżenie,
 Przemysław Adam Śmiejek

 Kamień spadł mi z serca na parapet.