Re: Problem z translacją.

On Sat, 1 Mar 2003 17:29:12 +0100
Marek Chrobak <marek@jachpol.net> wrote:

> Witajcie
>
> Mam taki mały problem. Jestem początkującym i chciałbym postawić
> serwer podłączony do routera poprzez kabelek sieciowy skąd ma mieć
> połączenie z internetetem i dodatkowo jest podłączony do sieci LAN.
> Jak muszę skonfigurować Debiana bym mógł komputerom z sieci LAN
> udostępić internet i przypisać im adresy zewnętrzne (czyli zrobić
> translację NAT i żeby komputer w sieci LAN o adresie 192.168.0.3
> był widoczny na zewnątrz pod adresem 80.48.50.3).

Nie robisz translacji NAT, bo 192.168.0.x są grupą adresów, które nigdy
nie będą używane w "publicznym" Internecie. Taka grupa adresów służy do
tworzenia sieci lokalnych i ją się maskuje. Wpisz w google'u hasło
+maskarada +konfiguracja i na pewno coś się znajdzie.--
Pozdrawiam,
Michał Byrecki

/* Play me online? Well, you know that I'll beat you
   If I ever meet you I'll control-alt-delete you */