Re: szuflada(OT?)

Mateusz Papiernik napisał.

> odlacczanym
> A od czego sa wszelakie technologie hotplug? Mozna normalnie wkladac
> i wyjmowac dyski przy wlaczanym serwerze, moj znajomy stosuje taka
> metode na duzym serwerze, z wieloma dyskami, i sie sprawdza.
> I akurat teraz to juz jest bezbieczne.

Witam.
Przed chwila wrocilem ze spotkania z Adamem gdzie sie dowiedzalem m.in.
kilku ciekawostek na ten temat. Otoz sa 2 rodzaje szuflad hotplug technology
1). na dyski IDE/AT-bus.
2). na dyski SCSI.
Co prawda obydwie szuflady wylaczaja zasilanie przed ich wyjeciem,
jednakze w pelni jedynie do odlaczania przy pracujacym komputerze nadaja sie
dyski SCSI. Bezpieczniejsze wylaczanie dyskow w szulfladach SCSI
wynika nie tylko z innej elektroniki odlaczajacej, ale tez, dlatego, ze
te dyski nie wplywaja na BIOS komputera (kontroler SCSI jest niezalezny
od BIOS-u) wiec nie ma problemu,  ze najpierw geometria dysku jest
wprowadzona do setup komputera i nagle ten dysk znika,  a ustawienia
jego pozostaja zamiast byc w tym miejscu none. Dowiedzialem sie tez, ze
niektore szuflady hot plug SCSI sa wyjatkowo wygodne w uzyciu
gdyz maja wylacznik w uchwyczie do wyjmowania. Odmontowanie
dysku IDE przed wyjeciem nie zabezpiecza w pelni. Adam tak robil
do czasu i niedawno trwale ubil twardziela.
Poinformowalem ze moze by tez poszukac interfejsow pomiedzy USB i
dysk IDE. Od teraz wiem, ze take cudenka sa, rowniez kto potrafi
moze tez cos takioego wykonac samemu np. wedlug artykulu z
"Elektroniki Praktycznej nr. 1/2003." Wiecej szczegolow teraz nie
podam gdyz tego miesiecznika zaprzestalem prenumerowac (:
Ma go kolega i mnie niedlugo przysle skan tego artykulu.
Jezeli kogos interesuje ten artykul prosze o wiadomosc i
przysle na priva.
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Red Hat 7.1
http://www.idn.org.pl/users/kzubik
GaduGadu. 1208376 | Glosowy chat na yahoo kzubik2000