Re: apt i modem

It was 2003-02-16  6:18 when Dominik Smogór wrote:

> W moim przypadku nie mogę sobie oczywiście pozowlić na
> ściąganie pakietów bezpośrednio posiłkując się pomocą osób trzecich,
> mających do ww. łącza dostęp. Ilekroć dodam linijkę do sources.list apt
> uaktualnia wszystkie zapisy i stają się one preferowane.

APT używa źródeł według ich kolejności w /etc/apt/sources.list - dodaj
płytki na sam początek.

> Rozwiązaniem jest oczywiście usunięcie linijki, ale
> wtedy zainstalowane z sieci (za pośrednictwem apt-zip) pakiety stają się
> "wycofane" i niekiedy apt (a ściślej dselect)
> chce się ich za wszelką cenę pozbyć (tak było np. z kde 3.1). Szczerze
> mówiąc nie rozumiem tego mechanizmu.

Ciekawe.. btw - omacaj aptitude zamiast dselecta. Zawsze możesz zaznaczyć
pakiety jako "hold".

> Czy ktoś ma doświadczenia z
> aktualizowaniem dystrybucji w trybie offline i mógłby się ze mną nimi
> podzielić. Najlepszy byłby system, w którym wskazywałoby się pakiety do
> zainstalowania na później po czym możnaby je było zainstalować hurtem. W
> międzyczasie system zachowywałby się normalnie, jak gdyby selekcja nie
> była dokonana.

apt-zip jest dosyć wygodny, osobiście stosowałem go dosyć długo do
aktualizacji mego 'sida' potem jednak przeszedłem na własne wynalazki.

1. skrypt który pobiera listy pakietów z serwerów wpisanych do
/etc/apt/sources.list, przezywa na takie jak w /var/lib/apt/lists/ i
pakuje.

2. po przyniesieniu do domu archiwum rozpakowanie do /var/lib/apt/lists/

3. "apt-get --print-uris -d -u dist-upgrade |vim -" po czym edytowałem
taki plik by mieć tylko listę urli do pakietów. Zamiast dist-upgrade może
być oczywiście dowolna komenda APT.

4. plik na nośnik, w pracy jakiś download manager dostawał listę i ściągał.

5. wypalić pakiety na cdrw, przynieść do domu

6. "apt-move get; apt-move movefiles /cdrom/debian/*deb; apt-move packages"
- aktualizacja list pakietów dla apt-move, przeniesienie pakietów z płytki
do respozytorium na dysku, wygenerowanie list pakietów tegoż repo.

7. vim /etc/apt/sources.list - zahashowanie serwerów tak by zostało tylko
repo na dysku

8. "apt-get update; apt-get -u dist-upgrade"

> Druga kwestja to jak przechowywać pakiety po ich ściągnięciu. Czy jest
> jakiś prosty w obsłudze program, który z katalogu wypełnionego pakietami
> wygeneruje pliki i zrobi layout nadający się do nagrania na cd, który
> można potem dodać do sources.list za pomocą apt-cdrom?

apt-move jest całkiem przyjemny aczkolwiek nigdy nie myślałem o tym, by
wypalać własne CD z pakietami - przy używanym przeze mnie 'sidzie' nie
miałoby to zbytnio sensu.

--
WWW: http://users.stone.pl/szczepan/
APT: deb http://users.stone.pl/szczepan/ apt/