apt i modem

Witam wszystkich.

Jestem (nie)szczęśliwym użytkownikem modemu i debiana Woody. Mój problem polega na aktualizowaniu/dodawaniu pakietów w dystrybucji. Apt jest z pewnością bardzo elastyczny i wygodny ale warunkiem jest posiadanie stałego łącza. W moim przypadku nie mogę sobie oczywiście pozowlić na ściąganie pakietów bezpośrednio posiłkując się pomocą osób trzecich, mających do ww. łącza dostęp. Ilekroć dodam linijkę do sources.list apt uaktualnia wszystkie zapisy i stają się one preferowane. Ilekroć potem chcę coś zainstalować z płyt (dystrybucji), program często nalega na ściąganie nowszej wersji z sieci. Szczególnie jest to problemem gdy chodzi o biblioteki. Rozwiązaniem jest oczywiście usunięcie linijki, ale wtedy zainstalowane z sieci (za pośrednictwem apt-zip) pakiety stają się "wycofane" i niekiedy apt (a ściślej dselect) chce się ich za wszelką cenę pozbyć (tak było np. z kde 3.1). Szczerze mówiąc nie rozumiem tego mechanizmu. Czy ktoś ma doświadczenia z aktualizowaniem dystrybucji w trybie offline i mógłby się ze mną nimi podzielić. Najlepszy byłby system, w którym wskazywałoby się pakiety do zainstalowania na później po czym możnaby je było zainstalować hurtem. W międzyczasie system zachowywałby się normalnie, jak gdyby selekcja nie była dokonana.

Druga kwestja to jak przechowywać pakiety po ich ściągnięciu. Czy jest jakiś prosty w obsłudze program, który z katalogu wypełnionego pakietami wygeneruje pliki i zrobi layout nadający się do nagrania na cd, który można potem dodać do sources.list za pomocą apt-cdrom?

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrowienia.
DS.

ps.
Możliwe, że nie rozumiem jeszcze wszystkich mechanizmów jakie rządzą apt'em. Proszę o wyrozumiałość.