Re: Jesli nie qmail, to co

On Thu, 13/Feb/03 23:23:02, Marcin Sochacki wrote:

> Szczerze odradzam. Nie wiem jak przeglądałeś to archiwum, ale
> wielokrotni ludzie reklamowali inne mailery, które w porówaniu z qmailem
> mają takie zalety jak:
> - całkowicie otwartą licencję (a co za tym idzie dostępność pakietów
>   w Debianie),
> - łatwą konfigurację.
>
> Mowa o: exim, postfix. Exim jest domyślnym MTA w Debianie i jak na razie
> mnie nie zawiódł. Postfix też jest git.

Nie pamiętam gdzie i kiedy (ok. 6-12 miesięcy) przeczytałem, że na serwerze murphy.debian.org wymieniono exima na postfixa. Dla mnie to jest pewien argument za postfixem.

> Nie mówię, że qmail jest zły, ale na pierwszą instalację, jeśli nie masz
> za dużo doświadczenia to raczej nie polecam.

Wieść gminna niesie, że autor qmaila ignoruje wszelkie prośby o zmiany w kodzie. Nawet te, które usuwają błędy.

Pozdrawiam,
Krzysztof Mazurczyk