Re: Jesli nie qmail, to co

W liście z czw, 13-02-2003, godz. 22:10, Janusz Dymidziuk pisze:

> Jestem w tej chwili przy deamonie mailservera. Poczytalem troche archiwum,
> troche pogrzebalem w sieci i tak mi sie wydaje (albo mi sie tylko wydaje?),
> ze jedynym rozsadnym rozwiazaniem bedzie qmail.

Qmail jest bardzo bezpieczny i IMO prosty w konfiguracji. Zdecydowanie
polecam: odpalasz i zapominasz. Żadnego wysypywania się, żadnych
poprawek itd.

Jednak jeśli potrzebujesz cokolwiek więcej niż podstawowe usługi MTA, np
połączenie z jakąś bazą sqlową, ldapem, jakieś poważniejsze filtrowanie,
skomplikowane reguły dostarczania poczty to polecam exima. Również jest
bezpieczny, trudniejszy w konfiguracji ale za to ma bardzo duże
możliwości.

--
Krzysiek Kielczewski <krzyk@sail-ho.pl>