Re: Jesli nie qmail, to co

On Thu, Feb 13, 2003 at 10:10:29PM +0100, Janusz Dymidziuk wrote:
> Jestem w tej chwili przy deamonie mailservera. Poczytalem troche archiwum,
> troche pogrzebalem w sieci i tak mi sie wydaje (albo mi sie tylko wydaje?),
> ze jedynym rozsadnym rozwiazaniem bedzie qmail.
>
> No, i wlasnie - qmail? Macie napewno jakies doswiadczenie (bo jakze by
> inaczej...)? Istnieje cos bardziej rozsadnego niz qmail? Kwestie wygody
> konfiguracji i pozniejszej "obslugi" narazie pozostawiam na boku.

Szczerze odradzam. Nie wiem jak przeglądałeś to archiwum, ale
wielokrotni ludzie reklamowali inne mailery, które w porówaniu z qmailem
mają takie zalety jak:
- całkowicie otwartą licencję (a co za tym idzie dostępność pakietów
  w Debianie),
- łatwą konfigurację.

Mowa o: exim, postfix. Exim jest domyślnym MTA w Debianie i jak na razie
mnie nie zawiódł. Postfix też jest git.

Nie mówię, że qmail jest zły, ale na pierwszą instalację, jeśli nie masz
za dużo doświadczenia to raczej nie polecam.

Wanted