Re: szuflada(OT?)

pepson@o2.pl napisał.

> czesc!
> Mam takie pytanie.
> Słyszałem że jest możliwoś podłączenia szuflady do serwer, jednak to nie wymaga wielkiego wysiłku, jednak zapytuję czy można w czasie pracy serwera z szuflady wyjąć dysk, tzn odmontowac jak też zamontowac i fizycznie odłączyć od zestawu.. Jeżeli jest taka możliwość proszę po podanie źródeł gdzie mogę na ten temat zasięgnąć informacji. Może ktoś z grupowiczów jest w podobnej już wyjasnionej sytuacji..
> [...]

Witam.
Zdecydowanie odradzam gdyz ryzykowne nawet jezeli uzyje sie szuflady z odlacczanym
kluczykiem zasilaniem. To jedynie polowiczne zabezpieczenie. Pozatym rozne plyty
glowne moga sie roznie zachowac na odlaczenie dysku podczas pracy. Chodzi o, to, ze
dysk jest przez BIOS wykrywany przy uruchomieniu komputera. Kolejna rzecz
duze ryzyko uszkodzenia dysku i kontrolera dysku, lub tez obydwu na raz.
Dysk moze sie uszkodzic w momencie wylaczania, o czym wtedy nei bedziesz wiedzal.
Po podlaczeniu przy niektorych uszkodzeniach dysku moze dojsc do uszkodzen kontorlera
na plycie glownej. Mnie kiedys zdarzylo sie uszkodzic kontoler uszkodzonym dyskiem,
(tyle, ze byla to staroc 40 MB w 286. )
Moze byloby bezpieczniej dysk umiescic w jakims (nawet starszym komputreze,,
jezeli jst taka mozliwosc np. 486) i podlaczyc go poprzez siec wewnetrzna z serwerem.
Wtedy taki komputer mozna spokojnie wylaczyc i bezpiecznie z niego wyjac dysk.
Wystarczy juz zwykla szuflada. Teraz rozne firmy komputerowe oferuja coraz wiecej
bajeranckich przejsciowek i interfejsow. Moze udaloby sie znalezc interfejs pomiedzy
dysk i port USB w komputerze. Z tego co mnie wiadomo USB mozna odlaczac przy
wlaczonym komputerze wiec wtedy i dysk mozna by odlaczyc. Moze cos sie w
Internecie uda znalezc.
Gdy bedziesz wysylal wiadomosci drobna prosba przechodz do kolejnego wiersza
uzywajac Enter. Niektore pocztowce oszukuja, a nie automatycznie zawijaja wiersze.
Przy duzej ilosci e-maili to przesuwanie w pozomie jest uciazliwe.
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Red Hat 7.1
http://www.idn.org.pl/users/kzubik
GaduGadu. 1208376 | Glosowy chat na yahoo kzubik2000