Re: Kernel - problemy z konfiguracją

Dnia Thu, Feb 06, 2003 at 11:54:00PM +0100 Mateusz Pohl napisał/a:
> Jeśli ktoś z Was posiada lub wie gdzie można znaleźć dosyć dokładne opisy konfiguracji, albo
na www.jtz.org.pl jest kernel-howto (ale pewnie bardzo stare - jajka 2.0.x albo jakies
wczesne 2.2.x). najlepszym rozwiazaniem bedzie:

$ cd /usr/src/linux
$ make menuconfig (lub make xconfig)

i czytanie help przy kazdej opcji (jesli nie jestes pewien to nie wlaczaj - najwyzej
zauwazysz brak czegos przy starcie lub w trakcie pracy)

na dodatek zawsze(przy pierwszym ladowaniu nowego)!!! zostawiaj sobie  moazliwosc
ladowania starego jadra (w lilo), na wypadek niewkompilowania w jajko obslugi ide
lub ext2/3 lub innych takich (kiedys jakos z rozpedu zapomnialem o ext2 :) )

do tego zagooglaj takie rzeczy jak: patch-o-matic, grsecurity
prawdopodobnie powinienes miec w /boot lub w / konfiguracje aktulnego jajka, mozesz
ja wykorzystac przy konfigracji nowego, z mojego skr. doswiadczenia wiem ze po osiagnieciu
wprawy konfiguracja jajka zajmuje nieporownywalenie mniej czasu niz jego kompilacja
(no chyba ze jestes szczesliwym posiadaczem PIV 3GHz - a i to nie na pewno:))

..chyba wsio

pzdr
yanek
--