Re: linux dd

On Tue, Feb 04, 2003 at 11:09:31AM +0100, Maciej Bobrowski wrote:
> Mam pewna maszyne, do ktorej nie ma sterownikow dla debiana
> przygotowanych. (pewien nowy DELL z kontrolerami SCSI). Sa rpm-y.
> Zalecaja, zeby zrobic "dyskietke startowa" i podczas instalacji (linux dd)
> zainstalowac te drivery. Z tego co widze, to po zrobieniu dyskietki beda
> na niej rpm-y i jeden skrypt co robi te rpm-y. Zrodla sa. No ale jak
> napisze linux dd podczas instalacji z plytki, to to nie
> pojdzie, bo na dyskietce sa rpm-y. Oczywiscie mozna sobie zrobic modul i
> go pozniej do jadra dodac, tylko jak dodac do jadra modul, skoro jadro ma
> [...]

Czy jesteś pewien, że do tego kontrolera nie ma sterowników w oficjalnym
kernelu? Co to za kontroler?

Jeśli faktycznie są dostępne tylko te sterowniki DELL-a, to sposób jest
taki, że musisz skompilować sobie gdzieś na boku kernel zawierający ten
sterownik nalepiej wkompilowany statycznie lub sam tylko moduł
(ale w tym drugim wypadku trzeba go będzie dopasować do wersji kernela
jaka jest na nośniku bootującym Debiana).

Wszystko jest opisane w manualu, np.:
http://www.debian.org/releases/stable/i386/ch-boot-floppy-techinfo.en.html

Wanted