Re: pozar (non-debian)

krzysztof@kulinski.org napisał.

> spiecia wewnatrz maszyny..
> W zasadzie spiecia wystarczajaco duze (wysokie napiecia i prad), zeby wywolac pozar to moga byc chyba tylko w zasilaczu.
> Moj serwer mial cos takiego 2 miesiace temu - wentylator krecil sie za wolno i stopil sie lakier na drucie w cewkach wynikiem czego bylo iskrzenie (w
> koncu po prostu padlo zasilanie). Pozar moze byc jak sie nazbiera duzo kurzu, inaczej to raczej ciezko. Najlepszym rozwiazaniem jest zasilacz z duzym
> zapasem mocy - slabo obciazony nie bedzie sie grzal, oraz dobre chlodzenie (w tym czyszczenie z kurzu).
> [...]

Witam.
Wszystko co tu podaliscie sie zgadza. Jednak pod warunkiem, ze nie bedzie
pozostawiony wlaczony monitor. Najlepiej monitor wylaczyc WYLACZNIKIEM
GLOWNYM, a nie przestawiony do stanu czuwania wygaszaczem ekranu.
W wielu modelach monitorow potrafia powstac uszkodzenia, ktore beda niezauwazone
polegajace na nie wylaczeniu wszystkich ukladow. Monitor jedynie ma zmniejszona
jaskrawosc na min. i dalej wytrwarza wysokie napiecie 25 kV, co przy jednoczesnie
nagromadzonym kurzu w okolicy kapturka i trafopowielacza wysokiego napiecia
moze doprowadzic do samozapalenia sie. Podobnie jest ze zwyklymi odbiornikami
TV wylaczonymi jedynie pilotem gdzie jeszcz czesto spotyka sie ich nieprwaidolowe
wylaczanie sie bedace rowniez wynikiem niefachowych napraw. Aha bywaja tez
monitory bardzo kiepskiej jakosci wogole nie majace wylacznika glownego.
Pozostaje jedynie odlaczenie kabla zasilajacego.
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Red Hat 7.1
http://www.idn.org.pl/users/kzubik
GaduGadu. 1208376 | Glosowy chat na yahoo kzubik2000