Problem z mysql

Witam

Nie postowalem jeszcze ale od jakiegos czasu odbieram maile z tej listy i
sporo sie dowiedzialem.
Niestety nie bylo jeszcze mowy o mysql.. a problem mam taki:

jest sobie serwerek, stoi na nim mysqld  Ver 3.23.55
czyli prawie nowy.. ale z wczesniejszymi wersjami kombinowalem rowniez, i
caly czas to samo.

laczac sie z tego serwa na localhosta wpuszcza mnie, bez problemow, sa bazy,
dzialaja, moge sobie do nich zapisywac, czytac itp. Robie to przy pomocy php
na ww.

Patent jest taki, ze chcialbym umozliwic innym serwerom w mojej podsieci
dostep do tych baz a jedyne co otrzymuje to komunikat:

                    ERROR 2013: Lost connection to MySQL server during query

wkrotce doszedlem tez ze nawet na tym serwerze na ktorym stoi mysql tez
probujac laczyc sie na innego hosta niz localhost wywala mi ten sam
komunikat. googlowalem za tym problemem i jedyne co znalazlem to info ze
nalezy cofnac glibc na jakas archaiczna wersje, zreszta byly to strony
zprzed kilku miesiecy wiec moze juz rozwiazano tego buga a ja po prostu zle
cos robie?

w /etc/mysql/my.cnf wykomentowalem skip-networking ale sa tam opcje ktorych
znaczenia jeszcze nie udalo mi sie ustalic. wiele jest howtosow i w zadnym
nie znalazlem odp. na ten problem. najczesciej byly tam opisy jak sie
logowac na locala, niestety ani slowa nie ma o tym jak to robic po sieci.
Probowalem w bazie mysql tabela user dodawac wpisy (rozne: nazwa kompa, ip,
pelna nazwa z domena , jakies procenty i pare innych bzdur) , dawalem im
grantem wszelkie prawa dostepu ale nadal otrzymuje ten sam komunikat. Bede
dzwieczny :) za *.hlp

Mako