Gnome Commander

Witam

Zainstalowałem sobie File Managera Gnome Commander i mam z nim dwa problemy.
1. ./configure nie widzi fam, mimo tego, że jest zainstalowany, co prawda da sie skopilować program z opcją --without-fam, ale przydałoby się, żeby fam był dotępny.
2. Program da sie uruchomic tylko z roota, natomiast ze zwyklego usera dostaję naruszenie ochrony pamieci. Próbowałem strace, ale jestem za zielony, żeby coś z tego zrozumieć.
Szukałem na stronie projektu, ale nie ma tam nic na temat "troubleschoting", googlowałem ale także nie znalazłem nic ciekawego.
Ma ktoś jakies sugestie?

Pozdrawiam
Piotr G.

--

   |  To, że siedzę przed komputerem 25 godzin na dobę |