serwer zrywa pierwsze połączenie

Witam

Mam dość dziwny problem. Serwer zrywa każde pierwsze połączenie. Np. jak
ściągam pocztę to dla pierwszego konta twierdzi że nie może znaleźć
serwera a drugie już jest ok. Jak łączę się ssh to pierwszą próbę zerwie
a za drugim razem już jest ok. Serwer to Debian aktualizowany na bieżąco
z eximem ,sshd, proftpd. Nie wiem co z tym zrobić a nie chcę
przeinstalowywać serwera bo tak się niczego nowego nie nauczę. Może ktoś
da jakieś rady jak się zabrać do takiego problemu. A w logach nie ma nic
co by wskazywało na jakieś nieprawidłowości.

Pozdrawiam

----
admer