Re: lprng, apsfilter i polskie znaki w txt

Nastał dzień: Wed, 15 Jan 2003 20:11:41 +0100
gdy Krzysztof Kajkowski <k.kajkowski@elka.pw.edu.pl> napisał/ła to:

> Hej! A trivial question: jak to zrobić? W czasie drukowania txt nie
> mam polskich znaków (wszystkie zmienne ustawione), wszysko inne ps,
> pdfy, mozille działają.

Nie chciał mi nikt pomóc ;-) więc szukałem, szukałem aż znalazłem. Nie
wiem jeszcze jak to można zrobić dla całego systemu (/etc/mimetypes ?? -
czy ktoś wie jak to ustawić?) ale zrobiłem tak:

-w każdym programi który drukuje txt (Sylpheed, slrn) ustawiłem taką
oto komendę drukowania:
	a2ps -X latin2 -d -g -Email -M A4dj --strip=1 %s
-w katalogu $HOME/bin, który jest dodany do ścieżki dostępu: export
PATH="$HOME/bin:$PATH" zrobiłem plik lpr który ma taką postać:

#!/bin/bash
case "$1" in

        *.txt | *.c | *.cc | *.h | *.java)
                a2ps -X latin2 -d --columns=2 -E -M A4dj "$1" ;;
        *)
                lpr $1;;
esac

Teraz jak chcę wydrukować coś z lini komend (tekst, plik źródłowy)
a2ps ładnie mi go formatuje i "koloruje" składnie. Muszę tylko pamiętać
żeby nie dawać lpr'owi więcej opcji bo nie będzie działać.

Czy ktoś wie jak w Debianie ;-) dodać żeby tekst wysyłany do drukarki
był defaultowo obrabiany przez a2ps? W RH to mi to jakoś samo
chodziło...

cayco