proftpd i logowanie

Mam serwer proftp. Odpalam zwykłego klienta ftp na tekściaku.

ftp
ftp> o localhost

Następnie serwer pyta o login, ja go podaję, a tu zrywa połączenie, a w logach coś takiego:

Failed TLS negotiation on control channel, disconnected. SSL_accept(): (1) error:140760FC:SSL routines:SSL23_GET_CLIENT_HELLO:unknown

Wszystko wraca do normy po usunięciu certyfikatu z /etc/ssl/certs.
O co chodzi?
A poza tym nawet jeśli już wszystko jest w normie to polecenie ls w ftp daje:

200 PORT command successful

Tu serwer długo "myśli" po czym:

425 Can't build data connection: Success

a gftp przy łączeniu zatrzymuje się przy:

TYPE I
200 Type set to I.
PWD
257 "/home/miki" is current directory.
PASV
227 Entering Passive Mode (127,0,0,1,130,220).

Tu również długi "namysł" i wreszcie:

Nie można utworzyć połączenia dla danych: Connection timed out
Rozłączanie z ośrodkiem localhost

Kolega siedzący na Windowsie wszystko ma w porządku.

--
http://www.miki.z.pl miki@z.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846