Re: logowanie na x'ach + quotaon -a

On Sat, Jan 11, 2003 at 06:24:21PM +0100, Tomasz T. Ciaszczyk wrote:
> [...]
> : On Sat, 11 Jan 2003, Grzegorz Kusnierz wrote:
> :
> : > No więc właśnie i mnie zdawało się, że to (zmiana runlevelu domyslnego)
> : > to jest raczej rozwiązanie z RedShit^H^H^H^HHat'a. No i sprawdziłem:
> : a ja pozwole sobie zauwazyc iz runlevele sa w kazdym unixie...
> : przelaczenie na 3 zalatwia problem - startuje siec, w trybie multiuser bez
> : X'ow
> Kazdy unix ma inna numerologie runlevelow, widac tylko RH jest na tyle
> luserfriendly ze opisali ktory runlevel jest do czego ;}

Nie ma czegos takiego, ze runlevel 2 jest do czegostam, runlevel 3 do czegos
innego, a 5 do [a-z]dm. To jest wylacznie kwestia budowy danej dystrybucji -
to ze w RH domyslnie runlevel 5 uruchamia xdm, a 2 nie, wcale nie oznacza,
ze w innej dystrybucji musi tak byc. W Debianie np. nie jest.

Odpowiednie ustawienia skryptow starowych (/etc/rc.d, /etc/init.d) oraz
/etc/inittab pozwalaja dowolnie przedefiniowac te runlevele - mozna np.
runlevel 2 uczynic jednouzytkownikowym (single), zas 3 'graficznym'.
To wprawdzie nie jest zgodne z ogolnie przyjeta konwencja, ale nie
stanowi najmniejszego problemu. Wydaje mi sie rowniez (choc nie chce mi
sie eksperymetowac i rozkopywac sobie systemu), ze najmniejszego problemu
nie stanowi takze przedefiniowanie tych szczegolnych runleveli - 0=halt,
1=single i 6=reboot. Powtarzam raz jeszcze - to jest wylacznie kwestia
konstrukcji /etc/inittab i skryptow startowych.

pzdr
K.