rlt 8139

Witam, mam pytanko, związane z kartą 10/100. Zmieniłem kartę na 100, i
transfer odbioru na servie zwiększył się faktycznie około 5-6 razy,
natomiast nie potrafi wysłać z taką prędkością, a właściwie to grubo
zwolnił, ciężko mu się cokolwiek wysyła, mp3 o wadze 4 MB idzie 3-4 min. Czy
jest to na 100 % trafiona karta, czy można coś pokombinować ?. Poprzednio
używałem rlt 8029. Obsługa 8139, jest wkompilowana w jajko 2.4.19. debian
3.0 woody.

thx, za podpowiedzi, bo nie wiem, czy grzebać dalej, czy zminić kartę??