Re: Który pakiet zawiera plik

On Fri, Jan 10, 2003 at 06:18:41AM +0100, Robert Różak wrote:

> Ale jeśli dobrze rozumiem apt-file wymaga połączenia z siecią, co w moim
> przypadku nie zawsze jest możliwe.

Ale przecież każde tego typu narzędzie wymaga takiego lub innego połączenia z
siecią. Metody są dwie:

a'la apt-file - jednorazowe połączenie (co jakiś czas) i update lokalnych baz
zawierających spis zawartości poszczególnych pakietów

a'la packages.debian.org - każde wyszukiwanie wymaga aktywnego połączenia z
siecią

Wydaje mi się, że pomimo tych paru mega do ściągnięcia, apt-file jest dla
ludzi posiadających limitowany dostęp do internetu (np. dial-up) rozwiązaniem
lepszym, gdyż nie muszą za każdym razem marnować impulsów na połączenie chcąc
coś sprawdzić. Jeśli delikwent do tego korzysta ze stable lub testing, to nie
musi jakoś szczególnie często uaktualniać lokalnej bazy zawartości pakietów,
gdyż ew. zmiany są rzadkie i najczęściej niezbyt rewolucyjne. Argument ten
zresztą (w ograniczonym rzecz jasna zakresie) można również odnieść do unstable.

Dla użytkowników posiadających stały dostęp do internetu jedyną kwestią jest
wygoda. 'apt-file' jest z pewnością wygodniejszy od 'elinks packages.debian.org',
ale już mniej wygodny (ze względu na okresową konieczność 'apt-file update') od
skryptu, który posiadając podobną składnię do apt-cache (czy tez apt-file)
łączyłby się z packages.debian.org i przetwarzał to co stamtąd dostanie.

pozdr