Re: Workstation z Mozilla tylko

On Tue, Jan 07, 2003 at 03:21:42PM +0100, t0masz zab0rowski wrote:

> [...]
> Musze przygotowac stacje robocze, jako przegladarki www tylko.
> Najlepiej jakby to przypominalo windowsa (Window manager odpowiedni), i
> aby dostep byl TYLKO do przegladarki.
>
> Pytanie w zwiazku z tym takie: Jaki windows manager i jak najlepiej to
> zrobic? Ja myslalem o zalozeniu grupy odpowiedniej i odpowoienich
> prawach. Jesli ktos juz cos takiego robil, i ma jakies
> doswidczenia, to chcetnie bym wysluchal uwag, "gdzie sie mozna zaciac i o
> czym na pewno sie zapomni" podczes konfiguracji.
>
> Acha, najzabawniejsze jest to ze to maja byc maszyny p120/64MB (ramu

Najłatwiejszym, w 100% skutecznym rozwiązaniem (w kwestii 'bezpieczeństwa') jest w tym wypadku chroot'owanie środowiska użytkownika. Dzięki temu tzw. 'malicious user' nie będzie miał dostępu do różnych 'ostrych' przedmiotów. Poszukaj sobie w sieci (gugel de best) jakichś informacji na temat chroot'owania, bo mi się nie chce pisać teraz HOWTO na poczekaniu ;>

pzdr
Koniu