Relaying [było: Exim]

On Mon, Jan 06, 2003 at 06:38:48PM +0100, Marcin wrote:
> Witam!
>
> Mam debiana 3.0 i zainstalowanego na nim Exim'a 3.35. Jesli jestem
> zalogowany na Debianie i lacze sie na server poczty (telnet localhost
> 25) i wpisuje komende:
> zaakceptowane itd. Natomiast jak lacze sie z innego komputera (w tym
> przypadku z Windowsa
> LANie i wpisuje ta sama komende to pokazuje sie blad: "550 relaying to
> <marcinek@tvk.pl> prohibited by administrator". Co to jest za blad?

Relaying (ang. relay == sztafeta) oznacza, że serwer w imieniu nadawcy
będzie przekazywać pocztę do _jeszcze_innego_ serwera.

Umożliwienie relayowania każdemu hostowi (tak jak to było powszechne w
starych dobrych niekomercyjnych czasach Internetu) znacznie ułatwia
spamerom pracę.

Dlatego obecnie większość MTA domyślnie relayować pozwala tylko localhost.

> Jak mu zaradzic?

Trzeba zezwolić na relaying komu trzeba. Sposobów jest kilka.
Najprostszy napisał już ktoś w innym poście.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216