gnupg

Mam taki problem:
podniosłem system do testing i generalnie wszystko jest w porządku.
Jednak gnupg nie zachowuje się poprawnie (przed było wszystko
OK) - już w momencie "gpg --gen-key" ekran staje się nieczytelny
-pomieszane polskie litery z czymś dziwnym w miejscu znaków diakratycznych.
Oczywiścei locale mam ustawione - wszystkie inne programy zachowują się
poprawnie. Wszystkie znaki wpisywane z klawiatury są poprawne (polskie
literki),a program odpowiada dziwną "mieszaniną".

Czy taki stan rzeczy jest normalny dla testing, czy może ktoś z Was
ma podobne doświadczenia. Czy o czymś zapomniałęm? ;(

T.W.