Re: chmod

Witam

On Sun, 5 Jan 2003, Marcin Gibas wrote:

> mam troche rozbudowany system katalogow
> czy jest jakis sposob by jednym poleceniem zmienic prawa dostepu do
> katalogow, ale bez lezacych tam plikow ?
> wpisalem chmod -R xxx . ale zmienilo pliki i katalogi a ja chce by pliki
> byly bez x a katalogi z x

Prostego polecenia typu chmod -R xxx zmieniajacego prawa dostepu tylko
do katalogow nie znam. Ja osobiscie bym poszedl w kierunku napisania
jakiegos prostego skrypta z jednym if'em, ktory by szedl po calym
katalogu i sprawdzal, czydany element jest (pod)katalogiem, czy nie.
Jezeli jest, to zmienia mu prawa dostepu, jezeli nie (czyli jest
plikiem), to albo nic nie robi, albo tez mu zmienia odpowiednio.

Mozna tu jeszcze dodac opcje, zeby skrypt wchodzil do podkatalogow i tam
tez zmienial odpowiednio prawa dostepu.

Michal Seredynski