stable?

Witam,

jestem szczesliwym posiadaczem woodiego :) i zastanawiam sie w jaki
sposob uzyskac dostep do nowego software'u: wiem ze np. kde3 mozna
zassac w wersji dla drewniaka, ale rozwazam rowniez sid'a, bo takiego
np. flight gear czy evolution w najnowszej wersji nie znajde dla
woodiego, a samemu kompilowac nie za bardzo mi sie chce.

teraz istota mojego pytania: w zwiazku z tym, ze z systemu korzysta
kilka osob, ktore cenia sobie jego stabilnosc (choc np. konqueror czesto
sie wykrzacza), zalezy mi na tym, aby system dzialal jak trzeba. pytam
sie, bo:

a) widzialem mandrake9, i stabilnosc kde3 czy gnome2 zostawiala wiele do
zyczenia

b) zainstalowalem kiedys sylpheed claws z sid'a (co wymagalo
zainstalowania nowej wersji libc6 itp pakietow) po czym system zaczal
'wariowac', tak ze w koncu zainstalowalem calosc od nowa (system byl na
tyle mlody, ze nie oplacalo mi sie siedziec przy downgradzie, szybciej
zainstalowalem wszystko od zera). czy to jest kwestia sid'a, czy tez
niezgodnosci pakietow (tzn. mieszania dystrybucji). dodam, ze pakiety
samodzielnie sciagalem z sieci (tzn. poszczegolne deb-y) a potem
uzywalem dpkg.

ps. przy okazji, jakby ktos mogl sie podzielic ze mna ogolnymi
wrazeniami z uzywania sid'a, jak wyglada np. kwestia nowych pakietow
(czy _zaleca sie_ (z ang. 'it is HIGHLY recommended') czeste sciaganie
najnowszych pakietow?) no i stabilnosc (czy nazwy stable, unstable i sid
rzeczywiscie przekladaja sie na faktyczna stabilnosc systemu?)

ps2. nie szukalem zbyt dokladnie, ale czy jadra z serii 2.5.x mozna
gdzies dostac w postaci deb-ow?

--
pozdrawiam,
Tomasz Kotecki