Subject: Re: [linux-in-pl] [OT] oprogramowanie dla 'sprawnych inaczej'
From: Krzysztof Zubik <KZubik@idn.org.pl>
 To: linux-in-pl@yahoogroups.com
JaspEr napisał.
> Witam
> niedawno miałem mozliwość zajmowania się osobami 'sprawnymi inaczej',
> konkretnie osobami z upośledzeniem wzroku
> uderzyła mnie opinia osób, które zajmują się takimi osobami na
codzień,
> że oprogramowanie, które mogłoby osobom tym umożliwić normalne
> korzystanie z komputerów jest bardzo drogie i jego cena, to ok.
5000PLN
> tak sobie pomyślałem, że może istnieje jakiś projekt Open Source
> zajmujący się właśnie takim oprogramowaniem
> Jeśli mnie pamięć nie myli, to w skład tego oprogramowania za 5000 PLN

> wchodzą:
> - program OCR
> - program syntezujący mowę
> - program umożliwiający 'dyktowanie'
> czy ktoś coś wie na temat takiego projektu?
> może być poprostu podpowiedź o co spytać google
Witam.
Poruszasz bardzo istotne zagadnienie. Na poczatek proponuje w google
podac blinux i znajdziesz duzo informacji dotyczacej zastosowan linuxa
dla
niewidomych.
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Red Hat 7.1
http://www.idn.org.pl/users/kzubik
GaduGadu. 1208376 | Glosowy chat na yahoo kzubik2000