Re: zawieszanie systemu, "widze ciemnosc !"

Marcin Owsiany napisał.

> Zakładając, że wiesz co to jest płyta główna:
> Najczęściej w okolicach procesora jest na niej przylutowana cała banda
> małych cylindrycznych elementów elektronicznych, zwanych dalej
> kondensatorami.
> W przypadku niektórych płyt głównych lubią się te kondensatorki psuć, co
> zewnętrznie objawia się ich radosnym wybulwieniem.
> Wtedy lubią się z serwerami dziać tajemniczo-magiczne rzeczy...

Witam.
Tu chodzi o napecznienie kondensatorow elektrolitycznych, gdzie w krancowym
przypadku
moze dojsc do ich rozsadzenia i wycieku niewielkiej ilosci zracego elektrolitu.
W komputerze dosc rzadki przypadek, aczkolwiek grozny gdyz moze wslazywac na
zawyzone napiecia wychodzace z zasilacza. Kolega niedawno mial podobny przypadek,

gdzie padly poza zasilaczem, plyta glowna, dysk twardy, nagrywarka CD i procesor.

Jezeli doszlo do jednoczesnego napecznienia kilku elektrolitow wydaje mnie sie,
ze
najpewniej bedzie profilaktycznie nie czekajac na dalsze uszkodzenia wymienic
zasilacz. Pomiar napiec woltomierzem moze nie wykazac zawyzonych wartosci
gdyz one moga jedynie byc chwilowo zbyt duze np. w wyniku zimnych lutowan w
obwodzie stabilizaji napiec.
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Red Hat 7.1
http://www.idn.org.pl/users/kzubik
GaduGadu. 1208376 | Glosowy chat na yahoo kzubik2000