Re[2]: 00:07.5 Multimedia audio controller: VIA Technologies, Inc. AC97 Audio Controller (rev 20)

ja to odpalilem dodajac moduly soundcore i ac97_codec do modules.conf
i instalujac ALSAsound do obslugi dzwieku
mozna tez na pewno bez alsy, ale jakos znalazlem dobry opis ma stronie
alsy i cudem dziala
adresu nie pamietam, jak znajde, to posle szczegoly
--
Pozdrowienia,
 Marik