Re: zawieszanie systemu, "widze ciemnosc !"

On Thu, Jan 02, 2003 at 10:44:23AM +0100, SOBOL wrote:
> przez 2 lata był spokoj, przed swietami raz na tydzien, teraz co dobę
> server sie zawiesza. kiedy podchodze i wciskam klaiwsze na klaw. nie
> reaguje, ciemnosc i nic innego mi nie pozostaje jak reboot :( Po
> reboocie pustka w logach... NIC :( Jak sprawdzic co sie dzieje. Jak
> wlaczyc debugowanie a moze konsola cos wywala, czyli nasuwa sie drugie
> pytanie jak wylaczyc oszczedzanie monitora, a raczej ten wygaszacz :)
> Pewnie bede musial zmienic hdd (500 mb :P ) na cos nowszego, ale nie
> ma bledow, nie ma NIC, może to pamięć, może hdd, moze procek, juz sam
> [...]

Typowe objawy problemów ze sprzętem. Najczęściej przegrzewanie i/lub kurz.
Wyczyść dokładnie wnętrze, sprawdź stan wiatraków.
Użyj lm-sensors do monitorowania temperatury, jeśli płyta to obsługuje.
Logowanie zdarzeń na ekran:
###
/etc/syslog.conf
###
*.*                             /dev/tty8

Wanted
--
Windows 2000: A reliable comprehensive and integrated operating system
              platform delivering seamless interoperability, scalability,