Drukowanie na HP920C

Witam !

Miałem Potato dobrze skonfigurowane i było wszystko OK
przesiadłem sie na Woody i mam z drukareczką troszke problemów

problemy wsumie są 2

1. Drukarka zachowuje się jakby przechodząc do nowej lini nie wracała na
początek lini
i jeżeli drukuje 3 linie to pierwsza jest OK, druga jest w drugiej lini ale
zaczyna sie tam gdzie koniec pierwszej itd.....
sądze że należy poprostu przepuścić dokument przed puszczeniem na drukarke
przez jakiś filtr, ale jaki ??

2. próbowałem robić pliki ps przy użyciu a2ps
wszystko OK, moge je podglądnąć i plik wygenerowany jest poprawnie
wysyłam je na drukarke przy pomocy
"ogonkify -N -AT plik.ps | lpr"
próbowałem już różnych kombinacji, i nei udało mi się uzyskać wydruku
poprawnego
tylko zawsze dostaje linie które powinny zostać komentarzem ( info o
programie generującym itp...)
oraz oczywiście  to co w pkt 1.

Prosze o pomoc :)

Lisek