Re: Dodawanie usera do grupy.

> Wybaczcie lamerskie pytanie, ale przeczytałem man chfn passwd adduser
> addgroup usermod i za chiny nie wiem jak dodac usera do grupy?
Nie wiem czy o to Ci chodzilo.

Mozesz to zrobic na 2 sposoby jak dosza usera zmieniasz w pliku /etc/passwd
jego grupe a dokladnie numer np
Mam goscia
maku:x:1005:100:MaKu,,,:/home/users/maku:/bin/bash
Nalezy do grypu 100 czyli users wedlug pliku /etc/group.
Teraz chce zeby nalezal do grupy botnet - mial dostep do tcl8.3
W /etc/group grupa botnet to 105
botnet:x:105:
Teraz zmieniam w /etc/passwd
maku:x:1005:100:MaKu,,,:/home/users/maku:/bin/bash
na
maku:x:1005:105:MaKu,,,:/home/users/maku:/bin/bash.

Drugi sposob jezeli dodajecz uzutkownikow kilku i chcesz do innej grupy.
W pliku /etc/adduser.conf zmieniach domyslny numer grupy
# If USERGROUPS is "no", then USERS_GID should be the GID of the group
# `users' (or the equivalent group) on your system.
USERS_GID=100

pozdrawiam
Pawelek L.
http://www.pawelek.one.pl