debian woody podstawy

Mam nadzieje ze wy mi moze pomozecie troche przy debianie jestem
uzytkownikiem systemu slackware znam go dobrze ostatnio kupilem L+extra z
debianem woody 8 CD mam pytanie w zwiazku z nim jest to system triche inny
niz slackware jak radzi sobie woody z pakietem iproute2 ? oraz gdzie moge
dokladnie ustawiac jakie pakiety maja sie uruchamiac podczas startu ? w
slacku wiem ze w /etc/rc.d/rc.M moge to ustawic lub rc.inet2 a w debianie
jak wyglada z tym sprawa ? jak i gdzie szukac skryptu aktywujacego siec
chodzimi o to ze chcialbym inicjalizowac karty sieciowe za pomoca pakietu
iproute2 prosilbym o szybka odpowiedz.
Pozdrawiam
odpowiedz prosilbym na maila radio@wiewiorka.one.pl