Re: dodatkowe lacze

> [...]
> :> ustawie odpowiednie wpisy w /etc/network/interfaces, uzyje standardowego
> :> ipmasq (przy jednym oczywiscie wykrywa automatycznie interfejsy wejsciowy
> :> i wyjsciowy, przy dwoch wyjsciowych jest podobnie), czy wowczas bedzie
> :> uzywal obu tych interfejsow wejsciowych sumujac ich przepustowsc, czy
> :> recznie musze podzielic przez odpowiednie wpisy
> :> np. iptables czesc ruchu przez jeden interfejs czesc przez drugi.
> :> A moze jakies inne sugestie.
> Bedziesz musial sam recznie ustalic ktore pakiety maja ktoredy chodzic
[....]
> tak samo zreszta jest jak masz dwa dsle wpiete do jednego interfejsu:
> tylko wtedy dev eth2 i dev eth1 sa jednym interfejsem ;>
>
> jezeli masz oba dsle do jednego providera, wtedy mozesz zrobic pseudo
> balancing lacza:
>
> ${_ip} route add 0/0 \
>    nexthop via ip_dsl1 dev eth1 weight 1 \
>    nexthop via ip_dsl2 dev eth2 weight 1

Witam
Mam pomysł z realizacja tego:
Ustawiam ipalias na interfejs wyjsciowy, do stacji klientow dodaje kolejna
brame (ta z aliasu).
Modyfikuje pliki ipmasq tzn. dorzucam dodatkowego nata (wejscie drugi dsl,
wyjscie ipalias).
Powinno to dzialac w ten sposob, ze po zapchaniu pierwszego dsl-a stacje
klienckie powinny dostac icmp redirecta i automatycznie przelaczac sie na
druga brame czyli ruch przez drugiego dsl-a.
Mam racje?
Moze ktos juz ma podobna sytuacje i jakos to rozwiazal.
Pozdrawiam

Adam