Re: Debian na 486?

[...]
> Chciałbym się dowiedzieć, czy jest sens instalowania Debian'a na słabym
> komputerze? Chodzi mi o maszynę 486 z 350MB przestrzeni dyskowej, która
może
> zostać przeznaczona na Linux'a, 8MB pamięci RAM oraz (co najgorsze)
75MHz.

Powiem Ci krótko i szczerze - da się nawet na 386, ale większego sensu
to naprawde nie ma nawet na 486...

> Komputer ten miałby spełniać rolę niewielkiego serwera (głównie chodzi o
> podział sygnału z SDI na inne maszyny w Ethernecie; FTP; samba; może
WWW).

Więc tym bardziej to nie ma sensu - jeszcze jako zwykły router to tak...

> Czy Debian potrafi zmieścić się w 350MB (najlepiej 300MB)? Czy na takim
> sprzęcie ma sens jako serwer? Wyczytałem w dokumentacji Debian'a, że
> minimalna instalacja zajmuje ok. 450MB. Nie da się tego jeszcze
umniejszyć?

Potrafi, potrafi - to, co potrzeba do "routera" zmieści się nawet na kilku
MB.

> Ewentualnie jakie jądro w tym przypadku wybrać, albo którą wersję
Debiana?

Jądro to oczywiście jak najnowsze, choćby 2.4.18 z Debiana Woody 3.0

> Muszę szukać pomocy w innej dystrybucji? Przyznam, iż polubiłem Debian'a
> (o ile w ogóle da się go nie lubić ;) i nie chciałbym męczyć się z
"ręcznym"
> instalowaniem ze źródeł.

Nie musisz, ale do tego, co napisałeś: "podział sygnału z SDI na inne
maszyny
w Ethernecie; FTP; samba; może WWW" to 486 @ 75MHZ to trohę za mało...

Pozdrawiam,
A.